nu jävlar

idag var jag uppe med tuppen, eller ja, nästan, vid 9 iaf, är ju alltid nåt, heh, drog på mig ridkläderna, halvt sovande & åkte ut till stallet, släppte först ut villimey & hektor, sen tog jag gletta, katla, randalín, elding & hamdir. gick ut med dem, tog lite ensilage & la i en annan hög, sen gick jag in & hämtade pæja & prýði.
mockade hela stallet & spånade, tänk vilka arm-muskler jag kommer få nu, hähä..

när jag var klar med stallet skulle jag rida, men hade glömt hjälmen hemma, så åkte hem & hämtade den, rider inte utan hjälm & absolut inte nu efter olyckan, känns fortfarande lite i armen, även fast det var så lång tid sen, för er som inte vet så kastade katla av mig & jag drog axeln ur led & bröt överarmen, typ krossade den kulan som sitter i axeln. läkaren undrade hur jag hade lyckats med det.. men men, sånt som händer när man håller på med hästar.

tog in villimey, hon har börjat fälla nu med, så låg massa hår när jag borstat av henne, gjorde henne iordning & satte på longerings-linan, kändes som att hon hade lite överskottsenergi eftersom hon har stått ett tag, så jag longerade henne ett tag, sen hoppade jag upp, hon kändes lite spänd då precis i början, som hon brukar va ibland, typ skjuter upp bakdelen & nästan småbockar, sen börjar hon småspringa, allt för att slippa jobba. red en bit upp på skogsvägen, kändes lite osäkert när det är halt, fast att hon är broddad, sen på hemvägen tog vi det ganska lugnt, töltade henne lite, i början gick hon fint, sen på "galopp-sträckan" gick hon in i lite grisepass, men hon är ju stor & tung nu så. hoppade av på åkern & villimey följde med in utan att jag behövde leda henne, hon är smart hon, hon gick tom med in på stallbacken själv när jag plockade upp longeringslinan & pisken..

känns lite i benen att jag inte ridit på ett tag nu, men nu ska det bli ändring, ska ta tag i det, igen. nu när jag är bra i armen. ska till lotta imorgon & rida lektion, skönt & börja med det igen, så man kan utveckla sig lite :)

Take care //Tina

181418-7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback