övervinna rädslan

Idag var jag hos Lotta i Vetlanda & red, fick rida Blesa, som vi hade tills hon var 2 år, då sålde vi henne till Lotta, nu är Blesa 7 år, hon var riktigt mjuk & trevlig att rida, snöade massa när vi red, & kallt var det, kände knappt vi mina tår när vi kom tillbaka, Blesa töltade som en klocka, om ändå Villimey kunde vara sån, men men, hon är ju med föl nu, knappt 3 månader kvar tills hennes bebis kommer.

Vi bestämde även hur vi skulle göra med Katla, Lotta tyckte det var bättre om hon kom ut tll oss & red Katla de första gångerna, eftersom Katla var så stökig ute hos henne.
Så nu ska jag pyssla lite med Katla, ta in henne själv, så hon lär sig vara själv, ska även longera henne, hade tänkt gå en sväng med henne imorn.
Idag när jag kom hem från Lotta tog jag in Katla & borstade av henne, hon verkligen stod & njöt,
sen la jag på sadeln, tog Villimey's sadel, satt ganska bra på henne.
Tog sedan ut henne, sen hängde jag lite över henne, & det gick bra, går på rätt väg iaf.

Tror inte att Katla är elak på något sätt, va väl bara något ryck hon fick då i November.
Egentligen är jag väl inte rädd, utan mer osäker, osäker på Katla. Om hon kommer göra så igen, vill ju inte bli helt fördärvad, men jag tror inte hon gör så igen.
Hon är ju snäll som en lammunge.


Provade även min Stübben-sadel på Katla ikväll, den satt bra, men sadelgjorden var för kort, hon är för jävla fet, så jag får köpa en ny, får även köpa nytt träns, de tränset jag hade tänkt till henne satt inte alls bra. Lite surt, för de va ganska dyrt, kanske passar det bättre till Villimey, men träns kan man väl inte få för mycket av :P

181418-8
Bilden är på Heimur frá Vatnsleysa (
www.vatnsleysa.com)
vilka gångarter den hästen har, en sådan häst ska jag ha någon gång,
får se hur Katla utvecklas nu, Villimey ska ju snart ställas av,
men jag tror ändå mer på Katla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback