veckan som gått

i torsdags var jag på kurs med jobbet, hot & våld, tog 4 timmar. sen åt vi middag i växjö, chefen betalade :)
sen på kvällen kom Kim (hovslagaren) han skodde Katla, nu har hon även snösulor, & 4 brodd i var sko, så nu är det bara att köra på. han verkade även Paeja & det gick över förväntan.
Jag longerade även Villimey i tordags & vilken trav hon hade där i snön, har nog aldrig sett henne gå så bra.

i fredags var jag hos Lotta & red, fick rida Blesa, vi tränade olika tempoväxlingar i tölt, gick riktigt fort i den ökade tölten, var mkt roligare att rida snabbt på kort tid än att dra ut på det under en längre tid, så jag ska träna Katla så sedan. Lotta sa att hon aldrig hade sett mig rida så bra, kändes väldigt kul & höra, sen gick Blesa väldigt bra med..
När jag kom hem från Lotta så longerade jag Katla lite, sen kom mamma & mormor, så de sa att jag skulle åka ut till huset..
mormor hade utdelning av pengar, fick 5 000 :D typ halva Randalín betäckning, anna fick också 5 000, mamma fick lite mer.. sen skulle vi få lika mkt av morfar med..

återkommer om helgen senare när jag har mer tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback