hektor är en gris

image107jag red Hektor igår, för er som inte vet så är det en 4-årig valack som inte är riden så mkt.
Ledde fram han till framsidan av stallet & tänkte rida vägen upp till huset, förbi maskinhallen & till vändplan.
Så där stod han, den lilla falska filuren, helt stilla medans jag hoppade upp, jag hann sätta mig tillrätta innan han for iväg som fan över åkern mot de andra hästarna i hagen, lyckades få ordning på han, men det blev över åkern istället för vägen. Sen var han hur snäll som helst, vi var även ute i skogen & gick över stenar & grenar. Tog även några steg i galopp igår, märks att han börjar bli mer tränad.
Tog iallafall vägen hem & inte åkern, så då vet han vem som bestämmer.
skithäst, men jag tycker om han ändå :)

skulle ridit idag med, men det var så tråkigt väder, sen åkte Elding till sitt nya hem idag, så nu är det bara 11 hästar kvar :P
söndag blir det fölmönstring med Villimey's bebis, blir kul att få ett utlåtande från en internationell avelsdomare.
& på torsdag ska jag på synundersökning, måste ha glasögon & jag såg ett par snygga när Anna hämtade sina i jkpg.



derby imorgon, blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback