Villimey är igång igen

idag var Lotta här, hon red Hektor & jag red Villimey, Hektor var lite lömsk & ville inte stå still.
Villimey var en tjurkärring först, men Lotta sa till att driva på henne, så full fart i galopp.  Så var det ju givetvis något spöke i skogen när vi kommer & galopperar, så Villimey kastar sig åt vänster & jag åker åt höger, men jag åker inte av, tappar bara balansen lite bara.
Sen hade hon mer framåtbjudning :) hon töltade på så fint så, & även trav & galopp fick hon in, jag är mycket nöjd, trodde hon skulle gå i grisepass eftersom hon ser ut som en tunna, då hon har stått i nästan över 7 månader.
Det känns riktigt bra att hon gick i klockren tölt nu, då hon nästan bara gick i grisepass innan vi ställde av henne.

image111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback