skottpengar

idag var hästarna riktigt jävla tetiga.
De var längst bort i hagen, i kärret.. massa lera  & småbäckar, så jag gick vägen & gick genom staketet in, hade med mig ett träns & hoppade upp på villimey, men de funkade inte rida henne därinne, dom var riktigt uppspelta.
Hoppade av & fick tag i Katla, ledde henne fram till sen stora bäcken, släppte henne där & alla hästarna sprang ner till ensilage-balen.
Jag öppnar grinden & går in i stallet & väntar, sen kommer dom i full fart, Katla kommer in & hamdir, sen vänder resterande 8 ut till hagen igen.
Jag fick springa & försöka få tag på nån i säkert en halvtimme, innan jag får tag på Randalin & kan ta in henne & binda, sen går jag ut igen & tar Gletta & Snekkja följer snällt med in.

Så då är de bara Villimey, Paeja, Prýdi & Pegasus kvar. omöjligt att få in dom. men jag lyckas tillslut få tag på Villimey & de andra följer med in & då stänger jag grinden.

Var nästan skottpengar på dom idag, så sur jag va.. Brukar aldrig jävlas så här mycket,
men jag tycker om dom lika mycket ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback