lite småsur idag


Jag hade precis ridit min skogsrunda med Randalín,
jag har ca 50 m som jag måste rida på Hylletofta-vägen.
Kommer ut på vägen från den lilla grusvägen, hör en lastbil komma från Hylletofta,
i hög fart.
Jag tar det säkra före det osäkra & hoppar av Randalín, har ju ändå ridit klart.
Men inte fan saktar lastbilen ner! Randalín blir rädd, kastar sig åt sidan, jag tappar henne & balansen.
Lastbilen har vid detta laget stannat, jag går & svär & är lagom förbannat medans jag går efter Randalín,
som sprungit in i grannes trädgård.
Skodd häst på en mjuk gräsmatta, kan nog räkna ut resten...
Hon springer ut & vidare till stallet.
Chauffören har vid detta laget stannat sin lastbil & tänkte hjälpa mig fånga henne, men jag sa till han att han kunde åka,
han bad även om ursäkt.
Men nästa gång hoppas jag att lastbilar/bilar/fordon saktar ner.
Jag blir så jävla förbannad när man inte kan sakta ner när det kommer levande djur på vägen.
Kunde gått illa om jag suttit kvar på henne....

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha

2009-08-13 @ 17:52:51
Postat av: Anonym

Akta på dig istället då :D

2009-08-14 @ 00:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback