tränat hästarna

Igår tömkörde jag Rönd, det gick över förväntan. Har inte gjort de innan, men hon fattade precis hur hon skulle göra.
Idag red jag henne inne i paddocken, hon ville inte gå fram ordentligt. Men jag tog spöet i handen & då gick hon på bra. Jag behövde inte använda spöet, utan bara "visa" henne det.
Vi startade, svängde endel, stannade några gånger, tog även några tölt/trav steg.
Snart är det nog ridhäst av henne med ;)

Randalin red jag ut med igår & idag var vi i paddocken & pysslade lite.
Imorgon kommer Anna & ska hålla lektion för mig, lika kul som vanligt!

Jag har även anmält mig till min första tävling med, den 21a augusti på Säve-banan i Göteborg.
Kommer ställa upp i V5 (lätt fyrgång) och T7 (lätt tölt)
Ska bli riktigt kul, ser det mest som träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback