Träning för Anna!

I torsdags red jag Randalín för Anna.
Det så himla bra!!
Och det kändes så himla bra.
Jag känner att jag själv har utvecklats sen sist hon var & tränade oss.

Vi ska nog kanske tävla den 21a augusti.
Blir första gången jag tävlar :)
men jag ser det mest som träning & är nöjd om vi tar oss runt banan,
sen blir målet att höja mina poäng på kommande tävlingar.

Jag & Jessica tränade Rönd häromdagen,
vi tog ut henne från hagen & Jessica red henne lite på åkern, tränade mest på att svänga & stanna.
Tog även & ledde henne strax bakom maskinhallen så hon lär sig gå från de andra.
Prisma gick snällt kvar i hagen & brydde sig knappt om mamma, så nu är tanken att vi ska öka det succesivt..

Hade även lite ledträning med Prisma, gör det hellre nu när hon är liten (2 månader) än när hon är 6 månader :P
Det gick bra med henne tillslut, hon stegrade sig lite, men sen förstod hon att det inte var farligt.

Helgen har jag spenderat med Alex <3


Unghästträning,
Jessica & Rönd.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback