Hinni-kurs

I helgen var jag med Randalin på kurs för Hinni i Gislaved.
Hon var väldigt spänd i början, men sen gick det bättre.
Var väldigt givande och roligt.
Kommer nog åka dit och rida lite lektioner sen, då är hon förhoppninsvis inte lika spänd och vi kan börja träna.
Fick mycket tips, idéer och inspration :)

Tölten kändes riktigt bra på 2a lektionen, gick helt rent och Hinni tyckte att hon var väldigt flott, KUL!
Annars tränade vi mest på att få henne lugn och avslappad, jag spände mig väl endel också, måste varit efter jag ramlat av.
Hon var väldigt spänd och springig i traven, ville gärna öka, så de 3 första lektionerna var mest att bli avslappnad och få henne lugn, Men under sista lektionen så kunde vi trava på långa tyglar längs fyrkantsspåret, som har varit så lätt innan. Ibland tar man väl något steg tillbaka i utbildningen, men skönt att kunna lösa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback