Lektion för Anna

Idag var Anna här & hjälpte mig med Randalin.
Vi red ut först, jag på Randalin & Anna på Rönd.
Randalin var lite ivrig & lyssnade inte vissa stunder, men hon gav sig till slut.
Sen red Anna henne på vägen & jäääävlar vad bra hon gick.
Jag tog även några vändor & det gick kanon!
Vet lite hur jag ska fortsätta nu :)
tänka att man vinglar hem från krogen ..
Ska även träna på att få henne i tölt från galopp, får se hur det lyckas..

Jessica var även med & kikade & hon fick lite tips av Anna hur hon ska fortsätta med Rönd.

Känns så skönt att komma igång med regelbundna lektioner igen :D
Och det är en tydlig skillnad på Randalin nu, mer mogen & hon går mycket bättre.
Tror även att det va bra för henne att vila ca 1 månad när hon hade kotledsinflammation..

Ser redan fram emot nästa lektion!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback