Beställt en K2

Jag beställde en K2 i måndags, hoppas den kommer snart :)

Har ridit i höstsolen idag, riktigt skönt!
Randalin har jag börjat sätta igång med trav & tölt igen, fick bara skritta i början.
Vi töltade på grusvägen & jag behövde knappt ta något i tyglarna,
halvlösa tyglar & bara sitta tillbaka & plocka lite lätt med händerna.
Vilken härlig känsla! :)

Rönd tränades lite i paddocken, först lite markarbete, sen lite svänga uppsuttet & lite trav.
Tog även en sväng med henne i hagen bakom stallet, riktigt bra backar att klättra i.
och det är ganska ojämt där, så hon tränar upp balansen.
Hon känns väldigt lyhörd, kopplade även ihop tyglarna med bettet, innan har vi haft dom i repgrimman.
Känns skönt att Jessica hjälper mig att rida Rönd :)

I helgen ska jag följa med Anna & hjälpa henne när hon ska tävla Gaedingakeppni-SM nere i Skåne.
Ska nog hälsa på Glitra med :) ska bli kul!

Fick även passen för Prisma & Glitra idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback