Säsongens första tävling!

Igår (lördag) åkte jag, Jessica, Anna och hennes pappa till Säve-banan i Göteborg.
Jag och Anna skulle tävla.
Åkte hemifrån redan vid 03.30 (usch så tidigt!) men men, tar ju tid att åka och fixa allt.
Jag red Tummen i T8 (lätt tölt) och V5 (lätt fyrgång)
Tölten gick sådär, lyfte ett flygplan när jag var innan på banan (anläggningen ligger "granne" med Säve flygplats)
jag spände mig och Tummen spände sig också.
Fyrgången gick mycket bättre, men där blev han rädd för ett spår i banan på kortsidan så där stannade han till (han hade redan varit inne på banan en gång utan att bry sig om det)
Blev lite travsteg i tölten också, så tölten drog ner oss,
annars hade vi mellan 5.0-5.5 på de andra gångarterna, slutade på 4.8 (7av 15 startande)
Jag är riktigt nöjd, med tanke på att jag inte ridit Tummen så länge (ca 2 månader) och att vi bara varit iväg på en lektion och då tränade vi på att slappna av.
Och detta var Tummens första tävling, 3e gång på ovalbana.
Nu blir det till att träna på att få tölten bättre! mycket övergångar;)

Anna tävlade Randalin, Kristall, Garri & Lofn, alltså hade hon fullt upp.
Tycker det gick bra för henne!

Och utan min hästskötare Jessica hade de nog inte funkat så bra som det gjorde!
Tack för att du följde med!

Vi var hemma ungefär strax efter 24 på natten, det blev 2 timmar försenat.
Dålig planering av arrangören!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback