Aleiga är dräktig

Aleiga har ultraljudats idag och hon är dräktig med Magnus fra Moselundgård,
så jag åker ner till Skåne imorgon och hämtar hem henne! :)

Jag red Snekkja idag, det gick helt okej, med tanke på att hon inte är riden så mkt.
Har bara ridit henne en gång i paddocken tidigare.
Hon ville inte riktigt stå still när jag skulle hoppa upp, så jag fick köra en repetition med uppsittning på henne och sen stod hon still. När vi var på skogsvägen ville hon gärna gå ut i diket, något hon inte ska göra.
Red en ganska så lång runda, hon behöver verkligen röra på sig och ridas ordentligt.
Efteråt så duschade jag av henne all svett och skit, smörjade även in hennes träns, måste ju vårda utrustningen med ;)

Randalin har en lös sko, så jag vågar inte rida henne förens hon har fått nya skor. Min hovslagare, Kim, kommer imorgon kväll och fixar det.

Känns som att det kommer bli endel hästar som ska ridas till hösten, Randalin, Paeja (som ska skrittas igång), Snekkja, Kristall och Aleiga.
Kristall och Aleiga ska börja ridas in, så kommer bli ganska "basic" träning med dom bara, kunna gå fram, svänga och stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback