hämtat hem Aleiga

Idag var morfar och jag nere i Skåne, närmre bestämt Vollsjö, som ligger mellan Hörby och Sjöbo.
Hämtade hem Aleiga som varit hos Magnus för betäckning :) Hon har gått 20 dagar idag, så beräknad födsel för kommande föl är 16e Juni om allt går bra, vilket vi hoppas!
Blivande föl kommer bli topptopp, iaf stammässigt. Magnus fra Moselundgård (8.09 exteriört) är en lovande 3-årshingst efter en av mina favorithingstar, Álfur frá Selfossi och Magnus morfar är Sær frá Bakkakoti.
Aleiga har riktigt bra stam hon med, med Randalin som mamma ;)

Resan gick bra, lite drygt att köra bara, har kört drygt 50 mil med transport så man blir lite seg,
nästan 6 timmar i bilen..
Gick bra att lasta henne också, hon tvekade lite, men gick på sedan, vi behövde inte ens flytta mellanväggen.

Ikväll har Kim varit här, han skodde Randalin och verkade Gletta och Aleiga. Det gick bra, de skötte sig.
Innan han kom så tränade jag och Jessica Kristall lite, eller ja, hon tränade och jag plockade bort ogräs i paddocken. Sedan höll jag honom och Jessica satt på honom för första gången och jag ledde runt dom lite.
Skönt att ha en sådan duktig medhjälpare! :)


Magnus


Aleiga förra året, måste ta lite nya bilder på henne snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback