Lektion för Hinni

Igår var jag hos Hinni med Randalin och red lektion.
Mycket lärorikt och kul, som vanligt.
Känner mig väldigt motiverad nu! :)
Gick igenom ytterhjälper, flytta ut bakdelen på volt och hålla kvar volten med hjälp av ytterhjälperna.
Hinni hoppade även upp och visade hur jag ska (och inte ska) göra för att få det rätt, så man lär sig massor av att bara titta och höra när han förklarar också :)
Känns som att jag har endel att träna på nu till nästa gång!

Idag så öppnade jag statoil själv för första gången, lite lagom segt att stiga upp vid 6.
men de gick bra trots att jag är så morgontrött, kul att jobba dag nångång ibland med.

Åkte ut till mormor sen, som bjöd på mat.
Jessica kom ut lite senare, hon red ut på Snekkja och jag markarbetade Kristall, sen red jag Snekkja i paddocken, tänkte låta henne trava runt lite. Men det gick inget bra alls, hon förstod inte vad jag ville och hon ville smita "ur" volten. Tror jag red med lite mer krav (mer stöd på tygeln) än hon är van vid, därför de blev pannkaka av allt. Jessica red henne också i paddocken och då gick hon bra, hon försökte smita lite då med, men inte lika kraftigt.
Förra gången jag red henne i paddocken så gick hon bra, men men, de kan väl inte alltid gå bra.
Måste väl gå dåligt ibland för att det ska kunna gå bra sen!
Var en riktigt dålig dag för mig helt enkelt.

Imorgon är det dags för Randalin, hon fick vila idag, dels för att hon gick så bra igår, dels för att hon stod inne inatt, hon brukar bli väldigt glad när hon får komma ut sen;)
Har inte bestämt om jag ska rida ut eller om vi ska träna i paddocken.
Kanske ska köra en repetition av det Hinni visade?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback