Red 2 skäckdamer igår

Först Randalin, lite finlir i paddocken,
tränade på att flytta för skänkel, framdelsvändning, bakdelsvändning och samla upp skritten,
travade lite i början när jag värmde upp.

Tog sedan Snekkja på en tur i skogen, hon är härlig att rida. Hon kan inte så mkt ännu, men hon är rolig!
Galoppen känns underbar, hon är mer "uppåt" än framåt i galoppen, ganska stor skillnad mot Randalin som är mer framåt och tar större steg.
Tränade på att ställa också, hon förstod inte riktigt vad jag ville så hon blev lite sur, hoppade av och tog det från marken, hade spöet vid bogen som ett "stopp" så att hon inte kunde gå över mig.
Gjorde det några gånger från varje sida och sen funkade det riktigt bra, hoppas det funkar lika bra uppsuttet nu!
Tycker det är himla kul att rida unghästar när man lär dem något, och man lär sig själv massor av att rida många olika hästar.

Idag har jag inte ridit, Randalin hade ett litet sår på frambenet som jag smörjt in, men lika bra att hon får vila så får vi se hur såret ser ut imorgon. Hon var varken svullen eller öm så jag hoppas att det läker fort.
Och Jessica red Snekkja idag.


Aleiga och Álfadís, samt Randalin i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback