Lektion för Anna

Igår skulle jag till Sävsjö ridklubb & rida lektion för Anna.
Maria hade ordnat så att jag fick vara där och rida också! (i ridhuset)
Toppenbra!
Började med att min bil inte startade, mindre toppen. Batteriet var slut,
men min snälla hyresvärd hjälpte mig med start-kablar :)
Vågade inte stänga av bilen sen vid stallet när jag packade, kopplade transporten & lastade, blev lite sen till Sävsjö, men men.

Denna gången tränade vi bakdelsvändningar & komma in i tölt ur dem, samt rida in i skritt med hjälp av bakdelsvändning från tölt. Mycket ytterhjälper som vanligt! ;)
Väldigt bra övning de där!
Tränade på tempoväxlingar i tölt på 4-kantsspåret. Och en ökning, ja jävlar vad bra den blev.
Red i höger varv, hade henne ställd lite åt höger, böjde henne mer i kurvan & la sen till ytterhjälper & vad det gick! Anna blev riktigt förvånad! hehe.. Hon sa att vi hade ett "moment" & det var den bästa tölt hon sett med oss! Känns kul! ska jag vara ärlig så vet jag nog inte riktigt hur jag gjorde, Anna förklarade sen hur de gick till.
Men har jag klarat de en gång så ska jag väl reda ut de fler gånger.
Bara att träna på!
Känns så bra när det går bra, när man får lite "bekräftelse" på allt arbete man lägger ner & det går framåt, det är en härlig känsla.

På måndag blir det lektion för Hinni :) Anna följer med, bra att hon ser vad Hinni säger/visar så hon kan lära mig sen :)

Idag var Anielle här, skodde Randalin med guldskor & sulor & verkade de andra 8 stycken..
Jag är jättenöjd med min nya hovslagare! Lätt att få tag på, håller tider och otroligt noggran!




Lite bilder från Vaggeryd 15/10-11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback