Lektion för Hinni

Idag var Anna & jag hos Hinni för lektion.
Värmde upp med lite skritt & trav, sen fick jag en övning att korta/samla upp skritten & sedan skritta så fort de gick utan att Randalin byter gångart för att få henne lösgjord.
Fortsatte med bakdelsvändningar & samlad skritt (som Anna gått igenom med mig tidigare) komma in i kort tölt & flytta in framdelen innanför spåret.
Gick även igenom övergång tölt-trav, driva in i traven & "följa med" ha en energisk jämn trav.
Och hålla handen stilla, det var nog de svåra ;)

Hinni tyckte att det var stor skillnad sen sist och det var jättekul att höra!
Han tyckte att det såg mer säkrare och mer avslappnat ut, jag "red" mer framåt.
Men mitt självförtroende (& mitt förtroende för Randalin främst) har blivit starkare & det avspeglar sig i min ridning. Underbart när det går framåt & det märks.. Jag själv kanske inte märker det så tydligt, men Hinni & Anna gör ju det eftersom dom inte ser oss varje dag :) att bus-galopperna i skogen kan göra så mycket ;)
Och det är så skönt att vara igång med regelbundna lektioner! skönt att kunna utveckla sig själv.
Man blir ju aldrig fullärd!

Nästa lektion blir för Anna i mellandagarna :D kulkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback