Randalin bushäst

Jag brukar ta in Randalin & binda upp henne i den stora spiltan i stallet när jag mockar i ladugården innan jag rider.
Idag när höll på att mocka hörde jag lite ljud från stallet, går dit & Randalin är borta.
Hon är väldigt pillig & lite speciell av sig (hon brukar ta sig loss på nätterna, få upp panikhaken, knyta upp grimskaftet med karbinhaken osv) Hon hade gått ut & stod på åkern, jag ropade på henne, men Doris sprang fram & skällde på henne så hon sprang upp till de andra hästarna bakom maskinhallen, så jag fick gå & hämta henne igen.. Lilla söta bushäst!

Hade som sagt med Doris i stallet, hon var även med när jag red. När jag sitter upp så skäller hon för hon tycker det är kul att springa med :) Ibland hamnar hon lite efter men sen kommer hon & springer förbi i en j*vla fart.
Randalin kändes jättefin idag! Vet inte vem av mig, Doris eller Randalin som hade roligast idag i snön :)
Så himla härligt att rida i snö & det blir bra underlag när det är plogat & "halt" Randalin har ju 4 brodd i varje sko så de går köra fullt ut! Tölten blir underbar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback