Ridit i snön ;)

Idag har det snöat hela dagen.. var ute & gick med Doris på morgonen, såg väl ut som en snögubbe när jag kom in :) Doris gillar snön iaf :)

Åkte ut till Stenshult efter frukost, tog in Randalin, mockade & hon fick torka till lite, sen blev det en snabb tur på skogsvägen, håller man bara lite tempo så flyger klamparna av ;)
Trav & galopp på bortvägen & lite tölt på hemvägen.
Mockade de sista och spånade när vi kom in igen, släppte ut Randalin..
Hämtade lille Kristall.
Red honom i paddocken idag, blev mycket trav, galopp & halter. Blev mest "bus"ridning, vill att han ska tänka framåt & ha kul!
Rider honom på lösa tyglar & tar bara när jag behöver, tex. ska vi åt höger tar jag lite i höger tygel & lägger på vänster skänkel & så fort han går åt höger, eftergift.
Han är riktigt duktig & tycker det är skitkul att ridas! När jag skulle hämta honom i hagen så kom han till mig.
Galoppen är riktigt härlig, sån gunghästgalopp, man bara sitter & följer med :)
Ibland tar han något töltsteg, men jag vill att han ska trava helst.. vill att han ska vara lite starkare innan vi smyger in tölten :)


En bild på Doris när vi skulle sova igår :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt med en häst som är så positivt inställd till träning! Eyja går snarare undan när jag kommer, den latmasken :p



SV: Tack, jag tycker ju uppenbarligen det, men samtidigt är man ju lite rädd att någon ska ta det personligt och bli grinig :o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback