Tummen

Idag var jag & morfar och hämtade Thrumugnýr från Höreryd (går under arbetsnamnet Tummen för Thrumugnýr går knappt att uttala utan att man stukar tungan)
Jag har fått låna Tummen av Lotta nu när Randalin är på träning.
Tummen är "min" typ av häst, pigg, känslig och framåt, nästan lite som Randalin.
Tummen är Blesa's son, Blesa är en av våra uppfödningar som vi sålde till Lotta, så Gletta är Tummens mormor, lite kul!

Det gick bra att släppa ihop Tummen med de andra hästarna, lite springande blir det ju alltid, men de mår ju bara bra av motion ;) Tummen gick endel ihop med Kristall senare.

Vore kul om vi kom iväg på någon tävling till våren om det funkar mellan oss, men de känns bra iaf!
Alltid en erfarenhet att rida flera olika hästar och jag är tacksam över att Lotta gett mig förtroendet att låna en av hennes fina hästar nu när jag är "ridhästlös"

Imorgon ska vi ta första ridturen, ska bli spännande, lät honom "landa" idag nu när vi inte känner varann så väl ännu.


Bilden är lånad från Lottas hemsida (
www.horerydsislandshastar.se)
Fotograf är Emma Jansson (som även fotat mina hästar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback