älskade häst!

Idag har jag markarbetat Randalin, lite longering, trav och galoppfattningar, samt avsaktning med hjälp av rösten.
Har börjat försöka få henne att lyfta frambenen när jag petar på henne med pisken, går väl sådär,
tanken är att försöka lära henne spansk skritt..

Sedan gick jag in och hämtade en stol och hoppade upp på henne, ingen sadel och inget träns, bara repgrimman och min lina som bara är fäst i en sida, det gick riktigt bra att rida i det, skrittade mest, men tog även något töltsteg. Det var en sådan härlig känsla, inga krav, bara kul och fullt förtroende! :))
Målet är att tillslut kunna rida henne helt utan någonting, kanske endast en halsring..




Kommentarer
Postat av: Anna Funni Jonasson

KUL, att göra olika saker med sina djur. Allt blir så mycket roligare och mer positivt!



Helt enkelt göra ett femgångsprogram med bara halsring!? =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback