skönt att ha Randalin hemma :)

Jag har ridit Randalin 3 gånger nu sen hon kom hem, har mest ridit kravlöst ute i skogen och bara myst.
Hon fick vila tills tisdagen, hon ska även få vila lite mer i sommar.
Men hon är en sådan häst som tycker det är kul att ridas, hon vill jobba.

Idag red jag uppåt gamla Hylletofta-vägen, Anna var med mig på cykel. Kul med sällskap ibland.
Testade att gasa på lite i tölten och det kändes toppen!

Jag red även Snekkja en kort stund i paddocken, hon är ganska så tjock så de känns som att sitta på en stor köttbulle;) Red henne inte så länge, hon kändes lite seg i paddocken, men svänga och stanna funkade fint! Markarbetade henne lite också. Jessica har gjort ett bra jobb med henne (för er som inte vet så rider Jessica Snekkja som "sin egen" jag har bara varit med och gett tips vid hennes inridning och Jessica har skött mesta delen av jobbet själv)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback