härligt väder

strålande sol, klarblå himmel och några plusgrader,
snön och isen håller på att smälta, känns toppen!

Jag red en ny väg (för Tummen) idag, red så jag slapp vända på något ställe på vägen utan jag kunde rida "runt"
Idag var det en varningskylt (sån som varnar för gupp i vägen) som skulle äta upp honom, trodde han,
han hoppade runt 2 gånger, men den 3e gången gick han förbi.
Fanns säkert massa läskigt på vägen, men jag körde arbetstempo tölt nästan hela vägen så han fick inte chansen att gå och glo. Härlig galopp uppför den långa backen, djuuuup snö i skogen, fick hoppa av och leda honom där för det var riktigt jobbigt för honom. Blev även lite trav på hemvägen.
Tummen var riktigt duktig idag! :) En sån här dag är det riktigt roligt att rida och vädret gjorde det bara ännu bättre, blev lite varm när jag red också, så det värmer ju nu.
Doris var också med på hela rundan och hon älskar att springa med, hon brukar skälla när jag sitter upp för hon vet att vi ska ut och springa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback