Intervall-träning

Ikväll har jag sprungit, jävlar vad jag har sprungit :P
Började mitt pass med att värma upp, 5 min snabb gång på bandet,
sen blev det rygg och mage.
Efter det körde jag intervaller på löpbandet, var roligare att springa så som jag gjorde idag än vad jag brukar.
Idag blev det 4.30 min på 10 km/h därefter 30 sek på 14 km/h, gjorde det under totalt 30 min,
har läst att det ska vara bra för förbränningen att köra sådana intervaller och så ökar man sin maxhastighet på det viset!
Gick sedan 5 min för att varva ner, resultatet blev: 5.69 KM och 392 kcal förbrukade.
DUKTIGT TINA!!
Börjar få bra kondition nu (om jag får säga det själv)

I vanliga fall brukar jag börja springa på 9,5 km/h, (7.30 min) därefter öka till 10,5 km/h, (7.30) sen 12 km/h (5 min) och sedan gå neråt igen till mellan 9,5-10,5 km/h (7 min) samt gå sista 3 minuterna.

Men det var roligare att springa intervaller, så jag ska testa det några gånger, eller variera lite, målet att att kunna höja min maxhastighet mer!
Och jag får inte ont i höften av att springa nu, TOPPEN!
(just det, jag ska väl försöka gå ner några kg med, typ 4-5,
vill väga så mkt som jag gjorde när jag var som bäst i form)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback