lektion för Hinni m.m.

I fredags var Anna och jag med Randalin på kliniken,
vi ville kolla upp att hon var frisk och hel, hon har inte riktigt satt bakbenen under sig.
Allt var okej, så skönt att få det bekräftat!
Veterinären tyckte att hon var välriden och lovande, men trodde inte att hon skulle bli klar till bedömningen.
Han sa att det skulle ta ca 2 år med denna takten om man inte ville rida på gammalt isländsk sätt och "våldta".. blev väldigt kluven där ett tag...

Men..

Vi var hos Hinni i måndags. Anna red Randalin och jag Tummen, frågade Hinni vad han trodde om bedömningen.
Hinni sa att hon borde bli klar, är drygt 7 veckor kvar.
Han red henne och det tog 3 min för honom att få henne att tölta i högre tempo, UTAN att "våldta" henne,
så nu är jag inte kluven längre :)
Anna fick även en rolig kommentar från Hinni, hehe ;D
ska åka med henne till Hinni om 2 veckor igen så att allt stämmer.
Anna gör ett toppenjobb med henne!

Tummen gick det helt okej med, fick lite tips på övningar för att få takten i tölten bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback