Dagens gympass

De senaste dagarna har vädret varit totalt skit. Storm-varningar & regn.
Skulle ridit i lördags innan jobbet, men så hade de kommit fram nät i ensilage-balen, nätet hade alltså varit under ett varv/lager ensilage, så morfar och jag höll på med att få bort nätet i en halvtimme typ, då hann jag inte rida.
Igår valde jag att inte rida då de blåste & regnade så mycket. Var ute 2-3 min & smörjde Randalins "sår" med helosan & blev dyngsur..
Idag tänkte jag rida, men Randalin var spänd & rädd, tog in henne i stallet & hon stod & skakade, så jag valde de säkra före de osäkra & longerade henne lite bara.. Sist hon var sån blev de 3 varv i racer-galopp i paddocken & jag flög av, kan säga att jag lärt mig min läxa.. Lät henne springa några varv & hon stannade & "blåste" men sen lugnade hon ner sig... Gör ett nytt försök på onsdag, imorn jobbar jag ju 7-16 så då är de mörk när jag går til jobbet & mörkt när jag kommer hem..

Gymmet då, körde först lite styrka, biceps & triceps. Sen blev de kondition på löpbandet! 45 minuter!! Det ni!
Började med 8.0 km/h i 5 min, sen 8.5 i 5 min, 9.0 i 5 min, 9.5 i 10 min, 10.0 i 15 min (=40 min jogga/springa) och sen nervarvning, 6.0 km/h i 5 min.. Känns skönt nu såhär efteråt.. Blev 6,7 km och ca 468 kalorier bort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback