Lektion för Anna

Igår var Anna hos mig & höll lektion.
Jag red Randalin på halvstången denna gången, annars brukar jag rida lektioner på vanligt 3-delat,
men när jag rider på halvstången blir kontakten lite "finare"
Vi tränade på olika former i tölten, först lång & låg och sedan lite mer rest.
Drivningen får vi inte glömma heller, för mer action. Lite tempoväxlingar i den mer resta formen, nästan ner till skritt & sen öka upp igen.
Den korta tölten funkar riktigt bra nu!
Gick även igenom övergång tölt-trav, Anna förklarade att jag skulle "rida"(/driva) in i traven för det ser mycket häftigare ut på tävlingar.
Var också ute på grusvägen och ökade upp tempot i tölten, fick lite småtips där med. halvhalter & driva.
Anna gör verkligen underverk med oss!
Har redan bokat in en ny lektion om 2 veckor och den 12e ska jag till Hinni för lektion.
Känns skönt att komma igång & skönt med framstegen & vår (min) utveckling.

Idag så klippte jag Randalin igen, hon blev genomsvett innan när jag red. Det hade vuxit ut väldigt mkt sen jag klippte henne sist. Blev mycket bättre nu!

Red henne på skogsvägen idag, med vanligt 3-delat bett. Galopperade på bort-vägen och drev in henne i tölt, och vilken tölt. sen när jag kom tillbaka red jag en sträcka tölt (med mer tempo) på grusvägen och det gick lika bra med de 3-delade som med halvstången. En sträcka trav med lite gas och sen skrittade jag av henne.
Känns som ett väldigt bra ridpass idag!
Så kul när det går framåt & mycket är Annas förtjänst ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är kul att träna er! Du är så målinriktad å ambitiös!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback