Tillverkar en ridhäst ^^

"Red" Kristall lite idag. Började med longering & böja halsen, funkar toppen nu!
Han tar röstkommande väldigt bra (smackningar, "hooo")
Efter det så hängde jag på honom 2-3 gånger från varje sida, sen hoppade jag upp & av 2-3 gånger från varje sida, vill ju ha en häst som står still när man sitter upp så bra att ta grunderna ordentligt!
"Red" runt lite i paddocken i skritt, mest för att få in styrningen, röstkommando funkar bra uppsuttet med.
Blev även lite travsteg, vill inte göra så mycket mer eftersom jag är själv, även att han är väldigt cool med allt så kan han ju bli rädd..



Innan Kristall så red jag Randalin, (har inte ridit henne sen i fredags för vädret & att jag jobbat) först i paddocken & sen på grusvägen, gick fint!
Sista sträckan kort tölt på grusvägen kändes bra, hon kändes avslappnad & låg i formen.

Igår jobbade jag 6.30-16, mörkt när jag gick till jobbet & mörkt när jag kom hem. Deprimerande.
Var på gymmet en sväng med igår, körde ben (tungt) & axlar, sprang på löpbandet med, men orkade bara springa 25 min (+nervarvning 5 min) igår, vet inte om de var för att jag körde slut på benen under gympasset eller om de va för att jag var så trött, jag orkade inte mer helt enkelt. Hade tänkt springa så som jag sprang i måndags, men men, man kan väl inte alltid vara på topp ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktig kille! :) Så långt har jag inte kommit med min mörka dam, men så småningom kanske...



Mörkret gör en verkligen nedstämd, blir så fasligt trött på det :(



SV: Ja, han är en sådan liten charmknutte! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback