Uppretad!

Idag på jobbet blev jag riktigt uppretad!
Hade varit ute på lunch och min kollega ringde på mig för det var mycket folk i butiken, jag går ut, öppnar andra kassan.
Första som kommer dit är en kvinna, som tankat för typ 880 kr och köper annat, totalt ca 930 kr.
Hon plockar upp 800 i 20-kr sedlar och säger att han vill betala resten på kortet.
Tyvärr så går inte det, säger jag. Det funkar inte i våra system, hon säger att det går överallt, men konstigt att de inte funkar hos här.
Så länge jag har jobbar här (snart 7 år) så har vi aldrig kunnat dela betalningen på kontant/kort, förklarar även det för henne. Hon står och dividerar en stund,.
Då säger hon att jag är oproffesionell!
Är det mitt jävla fel att statoils datasystem inte gör det möjligt att slippa på kontant/kort!!?? Det sa jag dock inte till henne, men jag hade god lust att be henne flyga och fara, men det är lite svårt att göra det i mitt yrke.

Jag trivs jättebra på mitt jobb och jag har det jävligt bra på jobbet, bra chefer, bra tider, roligt osv..
Skulle nog inte kunna ha ett bättre jobb,
Men sånna här kunder kan verkligen förstöra hennes ens dag :(

och om jag nu är så oproffesionell, varför har andra kunder erbjudit mig jobb?!
och utan att skryta så är jag en jävligt bra säljare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback