ofrivillig avsittning

idag fick jag smaka på gruset...
Tog ut Randalin från hagen och tänkte rida henne ner i grimma, bad mamma om hjälp att komma upp..
kommer upp, sätter mig tillrätta, och Randalin tar ett (snabbt) skutt åt höger och jag fortsätter till vänster.
Haha, väldigt klantigt av mig och jag har mig själv att skylla..
Fick ont i höften och tog lite i armbågen, vänster sida som vanligt, slår mig alltid på vänster sida!
Red henne lite på åkern sedan, blev inget avancerat.. gjorde lite ont i traven, men men..
Den korta tölten är jättefin nu! Vi har jättebra takt i den! :D Försöker alltid få in lite tempoväxlingar också, idag blev det inte så mkt rollande, skönt!
Bakdelsvändningarna funkar riktigt bra nu, vi börjar få in ytterhjälperna riktigt bra!
Mjukade även upp hennes sår på benen med ljummet vatten och grönsåpa, smörjde in dem med min superbra-salva sen med. (Randalin fick skav att bootsen, igen, och det har blivit som mugg, hon har även fått liknande sår vid knävecken, men de är på bättringsvägen, tar hand om det ordentligt)
med egen häst kommer stort ansvar!!!!

Var hos Anna i fredags igen, red en härlig långritt på ca 2,5-3 timmar. Randalin var så nöjd, hon älskar det!
Får ta och försöka åka dit med jämna mellanrum och rida någon långtur, både nyttigt och roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback