Ovalbanan idag

Var med Randalin på ovalbanan idag, Anna var med och gav lite tips.
Randalin gick riktigt bra! Vi kunde galoppera helt kontrollerat och jag kunde driva på henne!
Känns så skönt att kunna lita på henne igen, jag har varit lite spänd sen de gånger hon stuckit med mig.
I tölten var hon lite "hoppig" men Anna förklarade hur jag skulle göra, (böja henne, spänna min mage, sitta upprätt) så nu är det bara att träna på det.
Vi gick även igenom traven och galoppen, ska försöka böja henne även där, och i traven ska jag sitta tillbaka mer så att hon inte går bakom hand.
Så nu är det hårdträning för mig, hoppas på lite skillnad till nästa gång!
Men, jag är mest glad över att Randalin VAR MED mig, och lyssnar på mig, känns så skönt. Och kul att de går att "busrida" när man vet att bromsen funkar ;) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback