Tävlat.... och vunnit! :D

Igår var jag och tävlade med Randalin i Vaggeryd på Bjargs Gaedingakeppni.
I T5 (lätt tölt) gick det sådär, vänster varv gick bra, fick till en bra och taktren kort tölt, höger varv hade jag lite mer problem, det blev rollningar och ojämt när vi skulle rida steglängdsökningarna, men vi har ju haft lite problem med tölten nu.. fick 4.3 i poäng (poängskala 1-10)
B-flokken (fyrgången) kändes jättebra :D slutade på 7.44. (poängskala 5-10)

Gick till final i båda klasserna :D hade knappt räknat med final överhuvudtaget pga vår lilla töltsvacka!
I T5 hamnade jag på en 4e plats, jag ledde efter 1a omgången, men steglängdsökningarna drog ner oss..
Poängen blev 4.35
Vi fick en röd rosett, morötter och en fin dekal i pris där
I B-flokken var vi på topp! Allt kändes toppen och vi fick till allt riktigt bra!
Och, jag vann! :D Är superstolt, jätteglad, väldigt nöjd och lite förvånad! Fina Randalin! <3
Poängen blev runt 7,7 7,8 eller något sådant, kommer inte riktigt ihåg..
Och priset, blågul rosett (min första!!) ett täcke från Hööks, och presentkort på en ridkurs :D

Idag fick Randalin en välförtjänt vilodag! Hon reds så mycket igår och presterade super!
Nu ska vi träna över vintern och så blir det mer tävlingar till våren, bra avslut på säsongen (trots att de inte blivit så många tävlingar)

Imorgon tar jag med Randalin till Anna, vi ska rida en långtur och bara skojrida! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback