Falki höst

Har varit i Falkenberg (eller Glommen rättare sagt) idag och tävlat.
Åkte med Stina, riktigt kul. åkte till henne redan igår så jag slapp köra så långt och gå upp så tidigt idag.
Red T7 (lätt tölt) och V5 (lätt fyrgång).
I T7 fick jag totalt 4,33, helt okej!
I V5 fick jag 4,80 och av alla dommare fick jag 5,0 för tölt (borde ha satt de i T7 med)
Fick även 5,0 av alla dommare för trav.
Det var skritten som drog ner oss, först var hon lite springig och sen gick hon i för djup form/bakom hand, anledningen till det är väl att jag inte tränat skritt så mkt utan mest haft det till avslappning.
För skritt fick vi 4,0, 5,0 och 3,5
Galoppen kändes jättebra! Hon lyssnade på mig jättefint och drog ingenting! För den fick vi 4,5, 5,0 och 5,5.

Jag är jättenöjd med dagen! Räckte inte till final, men jag hade kul och det var bra träning för oss.
Var våran andra ("riktiga") tävling, och sen har jag inte ridit henne så mycket nu, 4 gånger innan tävlingen och sen har hon vilat ca 2 veckor innan dess.

Nu har vi lite att jobba på tills nästa tävling, blir ev Bjargs Gaedingakeppni i oktober, beror lite på hur hennes utgjutning ser ut, tänkte ringa veterinären på måndag igen och höra om hon tycker att vi kanske skulle försöka öppna upp och tömma den eftersom den inte försvinner, krympt har den gjort men inte försvunnit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback