Gaedingakeppni på Sävsjö RK

Har varit på träningstävling idag! En gaedingakeppni på Sävsjö RK.
Vi var 6 stycken som tävlade.

Randalin var lugn och avslappnad, inget stress och jäklar vilken tölt vi fick till i slutet! :)

Låg 3a i uttagningen och i finalen red jag upp mig till 2a, så en blå rosett fick följa med hem!
Väldigt nöjd! Gjorde några småmissar i uttagningen, men i finalen så gick det bra, tölten var sådär i vänster varv, men i höger, jäklar vad bra den blev, sista sträcken var toppen! Fina Randalin <3
Kul att det anordnas lite saker häromkring!
Bjarg skulle visst ha en inofficiell gaedingakeppni i oktober, ska nog vara med på den också.

Så till våren ska vi ut och tävla "på riktigt", träna i höst/vinter, sen några lätt-klass, och sen kanske öppen klass om jag känner att vi är mogna för det! Ska väl helst inte "vara kvar" för länge i lättklass, men vill bygga lite självförtroende innan vi ger oss på det svårare!

Nu ska Randalin få återgå till sin vila, hon har vilat ca en och en halv vecka, med undantag från idag och 20 min igår för att kolla av tills idag till tävlingen. Hennes "knöl" märks knappt så nu hoppas jag att den försvinner helt!

Anledningen till att jag rider på halvstång är att Randalin blir ännu mjukare, lyssnar mer och jag har knappt inget i handen, brukar variera med halvstången ibland (eller ganska sällan), men rider mest på vanligt 3-delat tränsbett.


Foto: Elin Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback