Ridit finaste Paeja idag

Idag steg jag upp vid 5.50 :/ somnade väl runt 1.30 inatt och har sovit oroligt. inte kul!
Var på jobbet vid 6.30 och öppnade butiken vid 7, min andra öppning på vardagar (brukar öppna någon söndag ibland men då är vi 2)
Jobbat till 16, kändes lite segt där i slutet, började bli riktigt trött.

Ringde även Anki, veterinären, idag och pratade om Randalin "knöl" ska avvakta några dagar och låta henne vila, har den inte gått ner tills fredag så ska jag åka med henne till Anki så hon får kolla henne.
Jag tyckte att den såg mindre ut idag, var säkert bara för jag ringt veterinären :P
Kände och klämde som vanligt, ingen smärta eller hälta som vanligt.. konstigt...

Red Paeja idag, red henne en gång i juni och innan dess har hon inte varit riden sen april -10.
Det gick jättebra! Jag började från marken, böja halsen och gå ijämte, sen hängde jag över henne och till slut hoppade jag upp. Paeja var stel som en pinne, men jag var lugn och avslappnad (många djupa andetag) och bara skrittade runt henne på lösa tyglar tills hon började slappna av, testade även att öka tempot lite, blev tölt/grisepass.. Hon är en sådan häst som har väldigt svårt för traven, annars hade jag låtit henne trava runt men jag får henne inte att trava nu, kommer väl sedan, får ta hjälp av snön sen och ojämna skogsstigar så borde vi nog hitta traven..


Hade tänkt träna ikväll, men jag är helt slut, jobbigt att gå upp så tidigt när man inte är van vid det, blir väl en sväng till gymmet imorn på dagen och ikväll får det bli någon film :)



Bilderna på mig & Paeja från januari -09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback