dessa fåglar

Igår red jag Randalin i skogen.
Red henne på stångbettet & tänkte hålla högt tempo.
Börjar med tölt, rullar på fint, mjuk & fin i handen, har ingenting i handen..
Övergång trav, galoppfattning,lite skritt & sedan trav igen...
där jag driver på & får upp tempot ordentligt, då brakar det till i skogen på höger sida, en fågel flyger upp & Randalin hoppar runt & jag fortsätter rätt fram.
Slog mig inte alls utan går & fångar henne, hoppar upp igen & driver fram i tölt.
Och vilken tölt!!
Sista biten hem går hon super! Bra takt, högt tempo, lite lite taktfel, men det blir bättre & bättre!

Är nog 2a gången jag rider henne med stångbett, men jag kommer nog att variera med det mer nu när hon gick så bra på det!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förbannade vildliv ;) Tur att du inte slog dig i alla fall!

Jag har faktiskt aldrig ridit på stång, jag tror inte jag är tillräckligt duktig, men det hade varit kul att prova någon gång på en häst som är van vid det :)



SV: Tack för beskrivningen av veka kotor, jag tror jag förstod allt och det är alltid intressant att lära sig nya saker!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback