Ridit på ovalbanan i Vaggeryd

Idag var jag i Vaggeryd & tränade på ovalbanan.
Red tillsammans med Anna på Garri.
Började med uppvärmning runt den lilla travbanan och tölten var toppen! då hade vi inte värmt upp något alls utan bara skrittat ner till banan, blev 2 varv runt, med tölt, trav och galopp.
Körde även lite uppvärmning på ovalbanan med, där vi galopperade i vänster varv med kontroll, & det är BRA.
Vänster varv har varit mitt "dåliga" varv där jag kan bli spänd i galoppen eftersom hon dragit med mig just i vänster varv.
Därefter red vi våra program, först red Anna ett T1-program (A-klass "svår" tölt) därefter red jag mitt T7-program (lättklass tölt)
Sen var det dags för fyrgångsprogrammen, Anna red sitt V1-program (A-klass "svår" fyrgång) och när hon var klar red jag mitt V5-program (lätt fyrgång)
Det blev lite taktmissar i tölten, men bara att jobba vidare på, Anna gav mig lite tips inför tävlingen på söndag!
Traven hade vi inget bra tryck i, jag fick nästan driva på henne, skritten var sådär, kändes lite svårt att hålla henne på ett spår.. Galoppen kändes bra, ska träna på att böja henne & flytta ut henne i den nu med..
Och ja, vi fick till rätt galopp ;)
Fick till en jävligt bra övergång till tölt från galoppen med!

Så nu på söndag ska vi ju tävla i Mönsterås!
Jag rider T7 & V5 (de lätta klasserna, känner mig inte riktigt mogen för de öppna ännu, snart kanske, vem vet!)


Söta Prisma


Kristall när jag markarbetade honom förra veckan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till på tävlingen nu, jag håller tummarna för er! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback