Strokkur Lokal Vårkval

Idag var jag & tävlade på Häradsvallen i Mönsterås.
Väldigt bra tävlingsplats!
Åkte med Anna, som tävlade Kristall & Garri (som för övrigt vann 4 av 5 klassar, BRA JOBBAT!!, min tränare de där)

Iallafall, min första klass var V5 (lätt fyrgång)
Randalin kändes lite spänd först & jag var liiite orolig för galoppen, fcik bra coachning av Anna innan vi red in på banan :)
Tölten var sådär, red henne med boots & jag tyckte hon gick lite ojämnt, men fick två 5:or och en 4.5.
I traven kändes hon laddad, men kändes ändå helt okej, blev 5,5 - 5,0 - 4,0.
Skritten kändes lite kort & hon var taggad, där blev det 5,0 - 4,0 - 4,5.
Och galoppen, så fort jag gjorde fattningen blev det en j*vla fart på henne, 2 varv i full galopp innan jag fick henne att lugna ner sig, kommer på ena långsidan & då är hon hyfsat lugn, kommer in i kurvan & känner hur hon laddar, då styr jag in henne i staketet för att få stopp på henne.
Alla sätt är bra utom de dåliga, right? Fick iaf bra poäng för galoppen ;) 5,0 - 5,0 - 4,5.
Slutpoängen blev 5,1 - 4,8 - 4,4 totalt; 4,77
Nytt personbästa, trots alla mina missar & att jag är sjuk & går på pencillin ;)
Räckte till en 3e plats & gul rosett ;)

Nästa gren T7 (lätt tölt)
Red jag utan boots & där gick hon så mycket bättre i denna tölten än i tölten i fyrgången, inga rollningar & bra takt & tempo, tycker jag. Nu var hon även lite lugnare ;)
Poängen blev 4,5 - 4,5 -4,8 totalt; 4,60
Ska jag vara ärlig så tycker jag vi var värda minst 5:or av alla dommare..
Även här nytt personbästa
och en förstaplats bland seniorerna ;)
BLÅGUL rosett ;)

Hur som helst, så är jag nöjd med dagen, vi höjde våra poäng från sista tävling & det är ju bra att det går på det hållet iaf!
Har inte varit på topp idag heller, var hos läkaren igår & hade en infektion i kroppen så jag fick pencillin, är allmänt slö & grymt ont i halsen,
men är det tävling så är det, krävs mycket mer för att jag ska vara hemma ;)


Min fina prinsessa!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Woho, grattis!!! :D

Postat av: Jenny

Har du funderat på fler tävlingar snart förresten?



SV: Väntan är olidlig just nu! Du har väl också några dräktiga, när är dina beräknade?

2012-05-03 @ 21:13:43
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback