3 hästar senare...

Har ridit alla 3 söta småhästar idag :)
Blev bara i paddocken, började med Snekkja, som vanligt mycket trav & lösgörande i början, blev även några galoppfattningar på långsidorna, skrittade, varierade tempona i skritten, halt för röst- och vikthjälper, samlade upp & la på mer energi, fick några "skrölt"-steg.. vi jobbar vidare i vår takt..
Kanske kan vi starta någon lättklass till hösten,
om hon inte blir såld innan dess :)


Randalin's tur sen, tänkte inte rida alls hårt utan bara ett kort pass eftersom vi tränade ganska mycket på kursen igår. Jag provade att rida henne med stångbett & hon dansade fram, kan kanske även bero på kursen igår..
Känns som att man borde rida lektion varannan dag, för dagen efter går det oftast bra också! ;)
Töltade på volt i kort tempo & sedan red jag längs 4-kantsspåret, med ökningar längs långsidorna & nedtagningar/arbetstempo på kortsidorna.


Kristall hade jag tänkt markarbeta, men det tar ju nästan lika lång tid att slänga på sadeln så jag red honom också! Travade på volt & det gick bra, han höll sig på volten.
Duktig för att inte vara riden så mycket!
Galopperade längs 4-kantsspåret också. Därefter skritt & halt för röst/vikthjälper, funkade kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback