Dagens (tisdag) ridning

Snekkja: Red henne i paddocken idag, värmde upp. Mycket trav i början, avslappnande & lösgörande, red volter, längs fyrkantsspåret & 8-volter.
I skritten ställde jag henne på volt, flyttade för ytterhjälper, början till bakdelsvändning & samlade upp skritten. La till mer energi (drivning) och fick några "skrölt" steg. När vi tagit några "skrölt"steg drev jag fram henne i trav.
Känns som att tölten inte känns sådär jättelångt bort, men jag ska låta det ta den tid som behövs.

Randalin: Red ut upp mot vändplan, hon kändes lugn & fin, inte spänd något!
När jag kommit en bit upp så har jag tölt, gör en övergång till trav, riktigt driiiiver in henne i traven, ja hoppsan där står en ensilage-bal i kanten vid el-ledningen & dom äter tydligen små fläckiga ponnisar som Randalin och där blir det en helomvändning, men vänder snabbt henne tillbaka & fortsätter förbi & upp i skogen. På hemvägen får jag till en bra galoppfattning, följt av en övergång till tölt, töltar en bit & sista stäckan känns hon superfin!

Kristall: Blev bara lite repetition med lite longering & förflyttninar i paddocken, idag flyttade vi i skänkelvikning ;)
Hann inte så mkt sen eftersom jag började jobba vid 16...


Aleiga-tjockis, där inne ligger förhoppningsvis något fint ;)


Álfadís & mamma Gletta i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback