Ingen ridning idag! :(

Hann inte med att rida idag då min hovslagare kom vid 8 & sen började jag jobba vid kl 14, så lite tajt med tiden..
Randalin har fått nya skor, lagom till tävlingen :) & de andra verkades.
Anielle (min hovslagare) visade hur man gör & jag provade även, det gick bra!
Jag verkade 2 hovar på Snekkja & 2 hovar på Aleiga, men det känns i benen kan jag lova!
Träningssak kanske ;) Har fått ett blåmärke på låret också, men bara man får in tekniken så..


På lördag är det dags för årets första tävling, spännande!
Torsdag & fredag kvar att träna lite på, slappna av & inte bli hängande i munnen på henne är det jag måste tänka på, och driva, driva min redan överpigga häst.

Red lektion för Anna i måndags & nästan hela lektionen gick åt till att få henne lugn, hon vilade i söndags, kanske kan ha haft något med det att göra också. Men jag fick lite tips om vad ska tänka på när hon är så laddad :)
Kan vara bra att ha inför tävling då vi är 11 ekipage inne samtidigt på banan, Randalin kommer nog vara taggad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback