Kurs för Linda Tommelstad

Idag var jag i Vaggeryd med Randalin & red kurs för Linda Tommelstad.

Först var jag rädd att jag inte ens skulle komma dit, Randalin ville inte gå på transporten, hon var rädd & spänd.
Det går älgar ganska nära hästhagen, så jag tror de va de som var problemet.
Till slut gick hon på och vi rullade iväg till Vaggeryd i -18 graders kyla :P

Väl framme så var hon lugn igen, trodde hon skulle vara spänd då med.
Värmde upp & sen in i ridhuset & red en lektion på 40 min.
Första lektionen flöt på bra, fick lite tips & trix, måste "rida" mer.
Gick igenom kort tölt & sen vilken form hon ska ha i traven, svårt att få kläm på allt, men Rom bygdes inte på en dag ;)
Andra lektionen gick superbra!!! Började med formen i skritt & hur jag ska göra där när hon går in med baken i volten.
Linda menar på att jag inte ska vara rädd att testa nya saker, ge eftergift, släppa efter, driva mer osv, så att det händer något. Går hon bra & i form ska jag vara passiv.
Nu ska jag bara lära mig när jag ska göra allt :)
Därefter kort tölt, först på volt & sen ut på fyrkantsspåret. Sen var det dags för tempoväxlingar & jävlar vad bra hon gick!!! Mycket tempo & inga taktfel eller rollningar!! Åh, det kändes så bra, jag kanske börjar lära mig att RIDA högre tempo i tölten nu trots allt ;)

Nästa gång jag rider för tränare blir för Anna nästa måndag! Ska bli så kul :)
Kommer nog gå igenom hur jag ska rida på tävlingen den 18e då, spännande!


Randalin i full mundering ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter härligt! Mm, läste du skulle till Landsmót iaf så du får ju testa på Island lite iaf, det är helt underbart! Förutom när det regnar på tvären... ;)

Postat av: Ida

Vad söt häst och med rosa :D

2012-02-06 @ 21:36:32
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan! Fin blogg! Hur har du haft det idag då ? :)

Kram!

2012-02-06 @ 22:37:56
URL: http://ekerotjejerna.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan! Fin blogg! Hur har du haft det idag då ? :)

Kram!

2012-02-06 @ 22:38:02
URL: http://ekerotjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback