Min lediga torsdag

Var i Jkpg idag med mamma & mormor.
Har inhandlat verk-rasp & hovkniv, nu ska jag lära mig verka hästar! :)
Köpte även en burk kiselgur till Randalin, lika bra att ha hemma när den andra tar slut.. Doris fick tuggpinnar med kött & så köpte jag sånt pulvet man tar om man klippt dem i pulpan så det slutar blöda, mamma som tyckte de..

Hem & bytte om till ridkläder, tog med mina nya Sprenger-stigbyglar (som kom igår)
Mockade & fodrade ut, spånade, hämtade Randalin, gjorde iordning henne.

Började med att värma upp på åkern i snön (är nog ca 15-20 cm djup nu) När vi skulle börja trava blev hon rädd för nåt & skuttade iväg några galoppsteg, därefter var hon lite spänd, men hon fick trava vidare tills hon lugnat ner sig, sen red jag uppåt skogvägen, började tölta precis efter maskinhallen.
Morfar hade plogat en bit, sen blev de tölt i snön :) Galoppfattning efter grusgropen & det kändes som jag satt bättre, satt mer ner.
Jag tror att Sprenger-stigbyglarna var lite större (högre) än de andra, så då blev mina "stigläder" längre.
Skrittade en bit sen så hon fick pusta lite, sen trav & galopp uppför backen & vände hemåt.
Började tölta efter nedförsbacken & töltade på en bra bit.
Övergång trav-galopp-tölt! Tölten kändes jättefin då!
Hon blir alltid så fin när hon är uppvärmd.
Töltade 2 sträckor på grusvägen
(där det är plogat) Tänkte mycket på hur jag satt (slappna av i låren, höll om med skänklar) håll inte så hårt i henne utan tog bara när jag behövde.. och drev...
Jävlar..
Underbara häst <3 Jag satt & njöt, vilken tölt! Inga taktfel eller rollningar, perfekt!
Kanske börjar poletten trilla ner!!


Efter de här 2 toppen tölt-sträckor (vad kan det vara på grusvägen 150 m kanske) hoppade jag av & skrittade av henne.
Hoppas bara det håller i sig tills lördag ;)





Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt det ordnade sig :) Har flera kompisar som skulle/ska sälja hästar där utländska köpare hört av sig, men där det sen visade sig va rent bedrägeri..



Lycka till på tävlingen på lördag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback