Tisdag

Jobbat dag idag, lite jobbigt att stiga upp 05.55 när jag vanligtvis går upp ca 8.30.
Men det funkar, brukar gå fort på jobbet & nu är det ljust till jag slutar och nån timme efter :D

Hann med att rida Randalin ett kort pass i paddocken, red lite 8-volter i trav, noga med att hon skulle lyssna på mina hjälper & hon kändes avslappnad & fin.
Sen tog jag en tölt-repa över åkern & vidare på grusvägen som avslut ;)

Randalins "hudproblem" (eller vad man nu kan kalla det, veterinären visste inte heller) tar lång tid att läka, har smörjt med en mild cortison-salva med antibiotika i, och jag tycker det tar för lång tid (iofs är det svårläkt när det varit så kallt), så igår när veterinären var ute så bad jag om en starkare, fick en gel med starkare cortison & antibiotika så nu hoppas jag verkligen att det läker! Känns redan som att den är bättre, håll tummarna!!

Snekkja veterinär-besiktades även igår & det gick utan problem, UA på allt & veterinären sa att han tyckte det var trevligt att komma ut till oss för vi har så lugna & snälla hästar :)


Randalin & Aleiga juni -08


Gletta & Kristall juni 08







Längtar tills fölen kommer :) så spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback