Torsdag

Igår red jag Kristall & Randalin, blev 2 rundor i skogen.
Kristall skötte sig perfekt!! Längsta rundan jag ridit med honom själv, innan har vi haft sällskap.
Han tyckte att ensilage-balen som morfar ställt ut till rådjuren va lite läskig, så han fick nosa på den & den smakade ju gott!
Han blev lite svettig efteråt & direkt när han kom ut från stallet la han sig ner på åkern & rullade sig! Skönt!

Blev samma runda med Randalin, lite spänd första biten, men sen lugnade hon ner sig, som vanligt.. :P
Fick till en bra tölt, händer ganska ofta nu att jag tycker vi får bra tölt!
Nåt måste ju ha hänt ;)
Övergång tölt-trav funkar fint nu, behöver bara göra en halvhalt & lätta lite så travar hon.

Idag red jag Kristall ett kort pass i paddocken bara, han blev väl ganska trött igår.
Kopplade om tyglarna idag så att jag fäste dem i både bettet & repgrimman, det gick superbra!
Blev mycket svängar, även några övergångar & halt m.h.a. säte & röst, stannar direkt, duktiga pojken!
Man blir glad av att rida honom, han är alltid så positiv & go!!

Med Randalin blev det en skogsrunda idag igen, stod ett rådjur vid ensilage-balen men de gick bra..
Tölten va inte lika bra idag som igår, den va bra iofs, men inte lika bra :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback