Vinterkeppni 18/2

Idag var jag nere i Skåne & tävlade! Alex var med som chaufför/hästskötare, toppen att få hjälp med allt :) hålla Randalin, lasta ur, ta min jacka osv osv..
Grenen var Firmakeppni där det gäller att visa upp hästen från sin bästa sida, domarna bedömer takt, tempo, form, aktion, harmoni och utstrålning.
Det är en utslagstävling där domarna väljer vilka de vill se i nästa heat, en utslagstävling alltså.
Jag red i Vuxen Lätt & det var 33 ekipage, uppdelat på 3 heat, där de 15 bästa gick vidare till final.
Randalin & jag kom bland de 15 bästa & gick vidare till finalen, men sen höll vi inte.
Men jag är jättenöjd ändå! Vi gick vidare, något som jag knappt vågat räkna med & Randalin skötte sig utmärkt, hon lyssnade på mig & ville inte dra när det var mer hästar inne i ridhuset!
Lite spänd var hon, men vi behöver bara mer rutin :) Hon kändes fin och jag är nöjd med vår insats!
Nästa gång satsar vi på bättre placering, vet ju lite vad jag kan göra bättre nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback