Dagens ridning/markarbete

Kristall: Började i paddocken med lite longering & flytta rumpan, morfar eldade gammalt skräp jämte paddocken, men Kristall brydde sig knappt. Hängde på honom från båda sidorna, lägger stor vikt vid att han ska stå stilla, är nog det värst som finns med hästar som går iväg när man sitter upp. Hoppade upp, red några varv i paddocken, lite trav/tölt/galopp (han blandar endel, men jag vill helst att han ska trava eller galoppera i början) tränade även one rein stop från galopp & det funkar riktigt bra! Man har igen så mycket när man lägger lite tid på markarbetet i början & går tillbaka & repeterar med jämna mellanrum.

Randalin: Har varit lite spänd de senaste dagarna, antingen går de nån älg i hagen eller så är det nåt annat :)
Red ut med henne idag, första biten var hon spänd, men vi kör på, försöker få till några galoppfattningar från skritt & det tar sig! När jag kom in i skogen så var hon mer avslappnad.
På hemvägen tränade vi på övergång tölt-trav, därefter galoppfattning & övergång till tölt.

Snekkja: Har inte varit riden på ett tag, så det blev bara lite longering idag.
Tränade även på att hon ska flytta sig för mig & backa från mig, repetition helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback