Första uteritten med Kristall helt själv :D

Idag red jag ut på Kristall helt själv för första gången.
Tidigare har Jessica ridit honom några gånger ute & jag varit med antingen med Randalin eller så har jag gått med.
Men idag tog jag en tur med honom själv.
Det gick super! Red en bit upp på skogsvägen & sen in i skogen, för jag vill inte vända på vägen, då kan han få för sig olater som att vända på vägen utan att han får.

Därefter var det Snekkjas tur att arbeta lite, jag red henne igår en runda & hon blev ganska trött, så idag var det bara lite markarbete i paddocken, flytta bakdel/framdel, longering, vända, springa ijämte, backa från mig, flytta åt sidan i skänkelvikning osv, hon skötte sig också bra!

Sist, men inte minst, en ridtur på min älskade pärla Randalin. Hon var lite spänd, men sen på hemvägen var hon fin & vilken tölt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback